Rower itp.

Czym malować rower i inne metalowe pojazdy i zabawki

rower
Moda na jazdę rowerem odchodzi i wraca do nas co jakiś czas. Rower staje się jednym z najpopularniejszych środków transportu w mieście głównie dzięki rozwijającej się infrastrukturze rowerowej, niezależności względem komunikacji zbiorowej oraz oczywiście dzięki oszczędnościom jakie oferuje swoim posiadaczom. Oczywiście równie ważna jest panująca moda na bycie eko, a rower idealnie wpisuje się w ten trend. Jeśli decydujemy się na rozpoczęcie przygody z rowerem koniecznie musimy przemyśleć jaki typ roweru będzie nam odpowiadał.

Dla tych, którzy korzystają z roweru rekreacyjnie polecam zakup roweru miejskiego. Można pokusić się o zakup nowego modelu, ale jego cena może nas nie miło zaskoczyć i jednocześnie sprawić, że nasze oszczędności skurczą się zastraszająco. A przecież jednym z powodów zakupu roweru miały być właśnie oszczędności.

Co dalej? Lepszym pomysłem jest szukanie w internecie lub też na lokalnych targach staroci. Wiele osób w ten właśnie sposób kupuje swoje jednoślady. Po zakupie używanego roweru warto zastanowić się nad jego renowacją, czyli odmalowaniem. Co zrobić, aby nasz nowy-stary rower wyglądał jak za dawnych lat? Trzeba wybrać się na zakupy do sklepu z farbami.
spray
Oto lista potrzebnych rzeczy:

  • podkład w sprayu
  • lakier w sprayu
  • papier ścierny 400
  • papier wodny 800-1000
  • benzyna ekstrakcyjna

Na początek trzeba zdemontować wszystkie części tak, aby została nam tylko sama rama i wyczyścić ramę z wszelkich naklejek. Potem trzeba odczyścić stary lakier poprzez albo zmatowienie go samodzielnie papierem ściernym, albo poprzez piaskowanie, które można wykonać w profesjonalnych serwisach rowerowych. Jeśli po tych zabiegach na ramie są jakieś wgniecenia należy je zaszpachlować i zeszlifować do uzyskania gładkiej powierzchni. Następnie odtłuszczamy wcześniej zakupioną benzyną ekstrakcyjną i możemy przystąpić do nakładania podkładu.

Po nałożeniu podkładu musimy pozostawić rower do wyschnięcia i utwardzenia podkładu. Potem ponownie szlifujemy, odtłuszczamy i możemy przystąpić do nakładania finalnej warstwy. Po całkowitym wyschnięciu można zacząć przywracać rower do stanu sprzed renowacji, czyli po prostu skręcać wszystkie części. I gotowe! Teraz pozostaje nam tylko wypróbować nasz nowy jednoślad.